موسیقی ملی ایران
موسیقی ملی ایران
گذری بر موسیقی فاخر ایرانی و دماوند موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موسیقی ملی ایران و آدرس ali-bayat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

آلبوم گلبانگ شجریان، بت چین و دولت عشق

آلبوم «گل‌بانگ شجریان» دربردارنده‌ی ۲ سی‌دی از آوازهای «محمدرضا شجریان» به نام‌های «بت چین» و «دولت عشق» است که آهنگ‌سازی‌شان را به‌ترتیب «فریدون شهبازیان» و «حسین یوسف‌زمانی» انجام داده‌اند. «بت چین» و «دولت عشق» که جدا از هم نیز به‌فروش می‌رسند، هم‌زمان در بسته‌ای بزرگ‌تر ارایه می‌شود و نام «گل‌بانگ شجریان» را با خود دارند نخستین‌بار به‌دست «ماهور» به‌سال ۱۳۸۴ منتشر شده‌اند.
 
 
 

آلبوم «بت چین» به آهنگ‌سازیِ «فریدون شهبازیان» در «آواز اصفهان» و «دستگاه ماهور» است که در سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷) ضبط شده است. آلبوم «بت چین» که نام‌اش را از سروده‌ی «علی‌اکبر شیدا» گرفته است در ۶ تراک به‌مدت ۵۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه بر سروده‌های «علی‌اکبر شیدا»، «حافظ» و «سعدی» است.

ای مهِ من، ای بت چین، ای صنم          لاله رخ و زهره جبین، ای صنم
تا به‌تو دادم دل و دین ای صنم          بر همه‌کس گشته یقین ای صنم
من زتو دوری نتوانم دیگر          جانم، وز تو صبوری نتوانم دیگر
بیا حبیبم، بیا طبیبم، بیا حبیبم، بیا طبیبم
هركه تو را دیده زخود دل برید          رفته زخود، تا که رُخ‌ات را بدید
تیر غمت چون به دل من رسید          هم‌چو بگفتم که همه کس شنید
من ز تو دوری نتوانم ديگر          جان‌ام وز تو صبوری نتوانم دیگر
بیا حبیبم، بیا طبیبم، بیا حبیبم، بیا طبیبم
ای نَفَسِ قُدسِ تو احیای من          چون توای امروزِ مسیحای من
حالت جمعی تو پریشان کنی          وای به‌حال دل شیدای من
من زتو دوری نتوانم دیگر          جانم، وز تو صبوری نتوانم دیگر (علی‌اکبر شیدا)


هنرمندان:
آوازمحمدرضا شجریان
سنتورفرامرز پایور
تارهوشنگ ظریف
تنظیم: فریدون شهبازیان

فهرست:
آواز اصفهان:
۱. تصنیف بت‌چین
۲. ساز و آواز
۳. تصنیف بت چین
دستگاه ماهور:
۴. تصنیف عشق تو
۵. ساز و آواز
۶. تصنیف «ز من نگارم»

 

 


 


 


آلبوم «دولت عشق» به آهنگ‌سازیِ «حسین یوسف‌زمانی» در «دستگاه ماهور» و «آواز دشتی» است که در سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷) ضبط شده است. آلبوم «دولت عشق» که نام‌اش را از سروده‌ی «حافظ» گرفته است در ۱۰ تراک به‌مدت ۶۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه بر سروده‌های «باباطاهر» و «حافظ» است.

ز من نگارم، عزيزم خبر ندارد          به‌حال زارم، عزيزم خبر ندارد
خبر ندارم من، از دل خود          دل من از من، عزيزم خبر ندارد
كجا رود دل عزيز من، كه دل‌برش نيست؟          كجا پرد مرغ، عزيزم كه پر ندارد؟
امان از اين عشق عزيز من، فغان از اين عشق          كه غير خونِ جگر ندارد
همه سياهی، همه تباهی          مگر شب ما سحر ندارد؟
بهار مضطر عزيز من، منال ديگر          كه آه و زاری اثر ندارد
جز انتظار و جز استقامت          وطن علاج دگر ندارد
ز هر دو سر بر سرش بكوبند          كسی كه تيغ دو سر ندارد


هنرمندان:
آوازمحمدرضا شجریان
سه‌تاراحمد عبادی
کمانچهعلی‌اصغر بهاری
موسیقی: حسین یوسف‌زمانی

فهرست:
دستگاه ماهور:
۱. تصنیف «مبتلا»
۲. ساز و اواز
۳. قطعه‌ی ارکستری
۴. ادامه‌ی ساز و آواز
۵. قطعه‌ی ارکستری
۶. اداه‌ی ساز و آواز
۷. تصنیف مبتلا
آواز دشتی:
۸. تصنیف «دولت عشق»
۹. ساز و آواز
۱۰. تصنیف «دولت عشق»

 


 

دانلود از لینک زیر

قسمت اول

دانلود از اینجا

فسمت دوم

دانلود از اینجا

یا

پارت یک

http://www.mediafire.com/file/aj1effglsmd3fxa/Golbang_Shajarian_[_www.ali-bayat.iran.sc_].part1.rar

پارت دو

http://www.mediafire.com/file/mxjhiqavl1d16lr/Golbang_Shajarian_[_www.ali-bayat.iran.sc_].part2.rar

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

بگذار تا مقابل روی تو بــــــگذريم دزديده در شمايل خوب تو بنگريم شوق است در جدايی و جوراست در نظر هــم جـور به که طـاقت شـوقت نــــياوريم ----------------------------------------------- نام : علـی نام خانوادگی: بیـات ساز مورد علاقه : تـار آواز مورد علاقه :ابوعطا ----------------------------------------------- یاری انـدر کس نمی بـینم یـاران را چه شد؟ دوستی کی آخر آمد؟ دوستداران را چه شد؟ آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست؟ خون چکید از شـاخ گل، ابـر بـهاران را چه شد؟ کـس نـمی گویـد کـه یـاری داشـت حـق دوسـتی حق شناسان را چه حال افتاد، یاران را چه شد؟ لعـلی از کـان مـروت بـرنـیامد، سـال هـاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد؟ شهر یاران بود و خـاک مـهربانان این دیـار مهربانی کی سر آمد؟ شهریاران را چه شد؟ گوی توفـیق و کـرامت در مـیان افـکـنـده¬اند کس به مـیدان در نیامد، سواران را چه شد؟ صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست عـندلیـبان را چه پـیـش آمـد؟ هَـزاران را چه شـد؟ زهره سازی خوش نمی سازد، مگر عودش بسوخت؟ کــس نـدارد ذوق مــستـی، مـیگـسـاران را چـه شــد؟ حافـظ! اسرار الـهی کـس نـمی دانــد خــمــوش از که می پرسی که دور روزگاران را چه شد؟
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 114
بازدید دیروز : 125
بازدید هفته : 390
بازدید ماه : 267
بازدید کل : 37852
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ

پایگاه مرکزی اطلاع رسانی گروه انسانهای سبزGPG
Alan Quasha Quadrant
Alan Quasha


Alan Quasha Quadrant
Alan Quasha
دریافت کد لوگو